Ráckeve Város Jegyzője, mint I. fokon eljáró önkormányzati adóhatóság ellenőrzési kötelezettségének eleget téve megkezdi az építményadó bevallási kötelezettségek teljesítésének ellenőrzését.
Ráckevén a többször módosított 1992. év óta hatályban lévő 19/1991 (XII.13.) építményadóról szóló önkormányzati rendelet alapján kell adót fizetni a lakás és a nem lakás céljára szolgáló épület, épületrészek után. Az adókötelezettség a használatbavételi, illetőleg a fennmaradási engedély jogerőre emelkedését vagy a használatbavétel tudomásulvételét követő év első napján keletkezik. Az engedély nélkül épült, vagy anélkül használatba vett építmény esetén az adókötelezettség a tényleges használatbavételt követő év első napján keletkezik.
Az ingatlan tulajdonosának akkor is be kell nyújtania a bevallását, ha egyébként a vonatkozó jogszabály alapján mentes az adófizetés alól.
Amennyiben az ingatlan tulajdonosa a bevallási kötelezettségének nem tesz eleget, az adóhatóság jogosult bírságot kiszabni. Az adózás rendjéről szóló 2017. évi CL. törvény (Art.) 220. § (1) bekezdése alapján, ha jogszabály eltérően nem rendelkezik, az adóhatóság az e törvényben, adókötelezettséget előíró törvényben, illetve e törvények felhatalmazásán alapuló más jogszabályban megállapított kötelezettségnek a megszegése miatt a természetes személy adózót kettőszázezer forintig, nem természetes személy adózót ötszázezer forintig terjedő mulasztási bírsággal sújthatja. A kötelezettség megszegésének minősül a kötelezettség hibás, hiányos, valótlan adattartalommal történő, vagy késedelmes teljesítése, illetve teljesítésének elmulasztása.
Jelen átfogó ellenőrzés alkalmával az adóhatóság eltekint a mulasztási bírság kiszabásától azon ingatlan tulajdonosoknál, akik az elmaradt bevallásokat 2018. szeptember 30. napjáig pótolják.
Aki az építményadó bevallási kötelezettségének korábban már eleget tett, és változás nem következett be, újabb bevallást nem kell benyújtania.
A bevalláshoz szükséges nyomtatványok és a hozzá tartozó útmutató letölthető az önkormányzat hivatalos honlapjáról (www.rackeve.hu/Polgármesteri hivatal/Adóügyi iroda/Adóügyi iroda dokumentumai/Építményadó)
Internetes elérés hiányában a nyomtatvány beszerezhető a Ráckevei Polgármesteri Hivatal Adóügyi Irodáján ügyfélfogadási idő alatt: hétfőn, szerdán 8.00–12.00 és 13.00–16.00, pénteken 8.00–12.00 óra között. Amennyiben a kitöltéssel kapcsolatban kérdés, probléma merül fel, az iroda munkatársai készséggel állnak rendelkezésükre. Telefon: 06-24/523-339
Tájékoztató talajterhelési díjról szóló rendelet megalkotásáról
Tájékoztatom, hogy 2018. augusztus 1. napjától hatályba lép Ráckeve Város Önkormányzata Képviselő-testületének 14/2018.(VI.25.) számú önkormányzati rendelete (továbbiakban: Rendelet) a talajterhelési díjról és a környezetvédelmi alapról, ezzel egyidejűleg a tárgykört szabályozó korábbi rendelet hatályát veszti.
Felhívom a figyelmét, hogy a Rendelet számos mentességi és kedvezményi feltétellel bővült azzal a szándékkal, hogy ösztönözze a lakosságot a rendelkezésre álló közcsatornára való csatlakozásra, ezáltal környezetünk védelmére.
Tájékoztatásként kiemelem, hogy:
mentesül a talajterhelési díjhátralék megfizetésének
100 %-a alól az az ingatlantulajdonos, aki 2018.12.31-ig,
50 %-a alól, aki 2019.12.31-ig,
25 %-a alól, aki 2020. december 31-ig
a műszakilag rendelkezésre álló közcsatornahálózatra ráköt és a rákötés tényét a víziközmű szolgáltatóval megkötött közüzemi szerződés bemutatásával igazolja.
A rendelet megtalálható Ráckeve város honlapján - www.rackeve.hu – folder Helyi rendeletek között, részletes tájékoztatás kérhető a fenti elérhetőségen az adóiroda munkatársaitól.
Bízom benne, hogy az érintett lakosság önkéntes jogkövető magatartásának következtében, nem lesz szükség az adóhatóság általi szankcionálásra.
Ráckeve, 2018. július 12.
Tisztelettel:
dr. Kereszturi Zita
Ráckeve Város Jegyzője