Tisztelt Ügyfeleink! Kedves Adózók!

Ráckeve Város Önkormányzata 2019. január 1-től csatlakozott az ASP országos rendszerhez, erről szeretnénk Önöket most röviden tájékoztatni.

Az ASP (Application Service Provider, magyarul alkalmazás-szolgáltató) modell lényege, hogy az adózók /felhasználók/ egy egyszerű böngészőprogram segítségével az interneten keresztül vehetik igénybe a távoli szolgáltató központtól a tevékenységük támogatásához szükséges szoftvereket, alkalmazásokat, amelyek segítenek a gazdálkodási, adóztatási, hagyatéki, kereskedelmi feladatok ellátásában. Ez a modell kifejezetten előnyös mind az állam, mind az önkormányzatok oldaláról, ha a teljes önkormányzati kör által az ügyfeleiknek (lakosság, vállalkozások) nyújtott igazgatási szolgáltatások színvonalának emelése a cél.

Az Önkormányzati Hivatali Portál (OHP) az önkormányzati ASP rendszerben az elektronikus önkormányzati ügyintézés helyszíne. A Portál az ASP Központot igénybe vevő önkormányzatok természetes személy és jogi személy ügyfelei számára lehetőséget biztosít az önkormányzat által választott szakrendszeri alkalmazásokhoz kialakított, elektronikusan elérhető szolgáltatások igénybevételére.

Az Önkormányzati Hivatali Portál a https://ohp-20.asp.lgov.hu címen érhető el.

Az OHP Portál használatához előfeltétel, hogy a felhasználó rendelkezzen Ügyfélkapu azonosítóval. Ügyfélkapun bármely természetes személy regisztrálhat. A felhasználó a személyes ügyfélkapus azonosító létrehozását kezdeményezheti bármelyik okmányirodában, kormányhivatali ügyfélszolgálati irodában, az állami adóhatóság ügyfélszolgálatán vagy külképviseleten.

Felhívjuk tisztelt adózóink figyelmét, hogy minden gazdálkodó szervezet (vállalkozás és egyéni vállalkozó) az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény (Eüsztv.) 9. § (1) aa. pontja alapján köteles adóhatóságunkkal elektronikus úton kapcsolatot tartani és ügyeit elektronikus úton intézni.

Igénybe vehető elektronikus ügyintézési szolgáltatások:

Ügyindítás: Az ügyindítás tulajdonképpen nem más, mint egy elektronikus űrlap benyújtása. A település és az ügy kiválasztása után az űrlapkitöltő alkalmazás segítségével az ügyfél kitölti az űrlapot, majd beküldi az ASP Központba. A Központ továbbítja a település iratkezelőjének, amely érkezteti a benyújtott űrlapot és iktatás után bekerül a megfelelő szakrendszerbe vagy eljut az ügyintézőhöz. Helyi adó, általános igazgatási ügyek, anyakönyvi-, hagyatéki ügyek, valamint az ipar és kereskedelmi ügyekben lehet űrlapot beadni, azaz elektronikusan ügyet indítani. Az ügyindítás bejelentkezéshez kötött szolgáltatás.

Ügykövetés: A bejelentkezett felhasználók lekérdezhetik az általuk az ASP Önkormányzati Hivatali Portál felületén elektronikusan indított helyi önkormányzati ügyek státuszát is. Az alkalmazás lehetőséget biztosít az ügyfelek számára az ügyintézési folyamat interneten keresztüli nyomon követésére.

Adóegyenleg lekérdezés: Az ügyfél lekérheti adott településhez tartozó helyi adó egyenlegét. Az egyenleg lekérdezéséhez a felhasználónak másodlagos azonosítóként az Ügyfélkapus azonosítás után meg kell adnia az adóazonosító jelét, vagy adószámát is. Azonosítás után a felhasználó lekérdezheti az adott településen belül személyes egyenlegét, vagy azon személyek (természetes vagy jogi) egyenlegét, amelyeket, mint képviseleti joggal felruházott személyként összerendelési nyilatkozatban kérelmezett az önkormányzatnál.

A szolgáltatás igénybevétele elektronikus azonosítást követően lehetséges!

Felhívjuk szíves figyelmüket, hogy az adóhatóság előtt az adózót - ha nem kíván személyesen eljárni - képviseleti joggal rendelkező személy is képviselheti. Ahhoz, hogy a képviselő által az adózó adóegyenlege elektronikus úton lekérdezhető legyen, az szükséges, hogy a meghatalmazásról szóló dokumentumot a meghatalmazó és meghatalmazott által is aláírt eredeti példányként előzetesen, postai úton, vagy személyesen eljuttassák önkormányzati adóhatósághoz. Meghatalmazás hiányában a képviselő által beküldött adóbevallás vagy kérelem feldolgozása nem lehetséges!

Amennyiben az Ön által intézendő ügyben nem talál formanyomtatványt, akkor beadványát az e-Papír szolgáltatáson keresztül terjesztheti be (https://epapir.gov.hu).

Az önkormányzati hivatali portálon keresztül történő elektronikus ügyintézésről szóló részletes felhasználói útmutató, mely segítséget nyújt a bejelentkezéshez, valamint az egyes indítható ügyekhez kapcsolóan is, megtalálható a www.rackeve.hu honlapon a Polgármesteri Hivatal az elektronikus ügyintézéssel kapcsolatos dokumentumai között.

Iparűzési adóbevallási és az adó megfizetési kötelezettségének határideje és a teljesítés módja:

A 2018. évi helyi iparűzési adóval kapcsolatos bevallási, és a vállalkozó által már 2018. évben befizetett adóelőleg és feltöltési kötelezettség, valamint a tényleges adó különbözetének megfizetésének határideje 2019. május 31. Az adózó az adóbevallás benyújtásával egyidejűleg fizeti meg illetve igényelheti vissza a különbözetet.

Az adóbevallási kötelezettség az önkormányzati hivatali portálon keresztül elektronikus úton vagy a helyi adókról szóló 1990. évi C. törvény 42/D. §-a értelmében (az ÁNYK alkalmazásával) az állami adóhatósághoz (NAV) is teljesíthető. A bevallást (18HIPA) a NAV tartalmi vizsgálat nélkül továbbítja az illetékes önkormányzati adóhatóságnak.

A hátrányos jogkövetkezmények elkerülése érdekében felhívjuk szíves figyelmüket, hogy aki bevallási kötelezettségnek határidőben nem tesz eleget, az adózás rendjéről szóló 2017. évi CL. törvény 220. § (1)-(2) bekezdése alapján magánszemély adózó esetén 200 ezer forintig, más adózó esetén 500 ezer forintig terjedő mulasztási bírsággal sújtható.

Amennyiben a bevallások kitöltése vagy az elektronikus ügyintézés során további segítségre van szükségük, az Adóügyi Iroda munkatársai ügyfélfogadási időben (H, Sze, 8-16, P 8-12) vagy az alábbi elérhetőségeken készséggel állnak rendelkezésre.

Telefon: 06-24-523-338, 06-24-523-339

E-mail: Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Ráckevei Polgármesteri Hivatal Adóügyi Iroda

banner 900x300

Tourinform irodák és információs pontok felújítása

tourinform felujitas

Ráckeve Árpád tér és hév állomás közötti kerékpárút létesítése

logo kerekparut

A Ráckevei Ady Endre Gimnázium épületenergetika korszerűsítése KEHOP-5.2.9-16-2016-00119

adygimi 2 banner

Külterületi helyi közutak fejlesztése..." - VP6-7.2.1-7.4.1.2-16

eu videki tersegek

Ráckeve Város Önkormányzata ASP központhoz való csatlakozása KÖFOP-1.2.1-VEKOP-16

banner ASP 2018

A „Határtalanul!” program Kárpátaljai akcióprogram (HAT-17-04) pályázat

hatartalanul banner

Hasznos funkciók

szechenyi 2020 logo

A ráckevei Vadkacsa szabadstrand fejlesztése

logo vadkacsa
 

csaladbarathely

Facebook

RSD Projekt

rsd banner

Online TV

A weboldal cookie-kat használ. Az “Elfogadom” gomb lenyomásával és az oldal használatával elfogadja őket.
Elfogadom